Nieuws
Veel zwerfvuil langs de Poldersweg
29 mei 2026
Op 29 april jl. was het dan zover en begonnen vier leden van Fotogroep Belfeld in het ochtendzonnetje met de opruimactie voor Belfeld groen moet je doen. Dit project heeft als doel inwoners en verenigingen te stimuleren samen te werken aan een schonere, groenere leefomgeving. Het richt zich op bewustwording én actief opruimen, zodat Belfeld zichtbaar netter en natuurvriendelijker wordt.
Langs de Poldersweg wordt door meerdere verenigingen gedurende het jaar zwerfvuil verzameld. Dit is nodig; Fotogroep Belfeld verzamelde maar liefst negen zakken aan afval. Er werden vooral heel veel lege flesjes, blikjes en McDonalds-verpakkingen aangetroffen. Daarnaast werd er een lachgascilinder geborgen.