Nieuws
Een spannende buit
Op woensdag 20 mei jl. gingen leden van Harmonie Kunst na Arbeid weer op pad om Belfeld een stukje schoner te maken. Zij deden dit voor het project Belfeld groen moet je doen, dat als doel heeft inwoners en verenigingen te stimuleren samen te werken aan een schonere, groenere leefomgeving. Het richt zich op bewustwording én actief opruimen, zodat Belfeld zichtbaar netter en natuurvriendelijker wordt.
Twaalf enthousiaste leden, zowel mama’s als kinderen, maakten een ronde rondom de Vennekenstraat. De opruimers werden opgesplitst in drie groepen. Hoewel de actie voorspoedig verliep, hielden de opruimers het net niet helemaal droog. Zoals gebruikelijk vonden de harmonieleden veel snoeppapiertjes en sigarettenpeuken, maar deze keer ook opvallende items als schoenen, skeelers, een fietsmand, een cd en een totaal beschimmelde zak brood. Een spannende buit voor de jeugdleden! Extra leuk was dat voorbijgangers lieten weten het te waarderen dat de kinderen actief meedoen aan het opruimen. Dat motiveert alleen maar meer!


