Nieuws

Vriendengroep Ut Jeuk Wir in touw voor Belfeld Groen

20 mei 2026

Zaterdag 16 mei was het voor vriendengroep ’t Jeuk Wir na een paar keer uitstellen wegens de weersomstandigheden alsnog tijd om de opruimactie voor Belfeld groen moet je doen op te pakken in Belfeld Noord op te pakken.

Dit project heeft als doel om inwoners en verenigingen te stimuleren samen te werken aan een schonere, groenere leefomgeving. Het richt zich op bewustwording én actief opruimen, zodat Belfeld zichtbaar netter en natuurvriendelijker wordt.

Het viel allemaal mee met de hoeveelheid zwerfvuil. Uiteraard werden er een hoop peuken en snoeppapiertjes opgeraapt, maar ook wel meer dan 50 QR-codes. Uit respect voor de vervuiler werden deze niet gescand. Verder hebben de opruimers volop gelachen nadat ze een lachgastank vonden. Of was deze toch voor de slagroomspuit, zoals erop vermeld stond?

Als laatste werden de deelnemers nog vriendelijk bedankt door een weggebruiker die achter de opruimers een blikje in de berm gooide. Waarschijnlijk om de kas van ’t Jeuk Wir te helpen met een extra zakcentje, dus meneer Monster, bedankt voor de attentie.

Uiteindelijk werden er twee volle zakken bij elkaar geraapt en is Belfeld weer een stukje groener in dit jubileumjaar.