Nieuws
Groen moet je doen: Gidsen trotseren de warmte voor opruimactie
Een geslaagde avond afgelopen maandag: op een warme dag kwamen de gidsen van Scouting Belfeld vol goede moed op het Muldersplein bij elkaar voor Belfeld groen moet je doen. Dit project heeft als doel om inwoners en verenigingen te stimuleren samen te werken aan een schonere, groenere leefomgeving. Het richt zich op bewustwording én actief opruimen, zodat Belfeld zichtbaar netter en natuurvriendelijker wordt.
Voordat de grijpers in de aanslag gingen en de vuilniszakken werden uitgevouwen, begonnen de jeugdleden de avond zoals elke warme zomerdag zou moeten beginnen: onder het genot van een heerlijk, verkoelend ijsje! Dit ijskoude steuntje in de rug gaf de opruimers precies de energie die zij nodig hadden.




Gewapend met een flinke dosis enthousiasme (en plakkende vingers van het ijs) zijn zij daarna de wijk in getrokken. Het is fantastisch om te zien hoe gezelligheid en nuttig bezig zijn hand in hand kunnen gaan. Terwijl de zon langzaam zakte, hebben de gidsen samen heel wat zwerfvuil van de straat en uit het groen gevist. De buurt ligt er weer een stuk schoner bij!