Nieuws
Oud-Belfeldenaar zet WK in Amerika op zijn kop
FeestDJRuud zet Amerikaans WK op zijn kop: ‘Ook locals vinden het te gek’
Ruud Geurts uit Belfeld, beter bekend als FeestDJRuud, is als officieel lid van het Oranje Fan Team afgereisd naar het WK in Amerika. Daar verzorgt hij samen met Yves Berendse en Yuki Kempees het entertainment rondom de wedstrijden van Nederland. ‘Op de dag vóór een wedstrijd treden we op in de FIFA Fan Zone of op een andere evenementenlocatie’, vertelt de dj. ‘Op de wedstrijddag zelf staan we midden in de grote Oranje Fanwalks. Ik draai dan op een van de twee bussen die voorop rijden tijdens de tocht naar het stadion.’
Grote hit
Niet alleen Nederlandse supporters zijn enthousiast over de Oranje Fanwalks. ‘Ook de locals zijn fan en melden zich massaal aan. Morgen worden in Kansas zo’n 25.000 mensen verwacht.’ Voor FeestDJRuud voelt het draaien tijdens de fanwalks bovendien als een terugkeer naar vroeger’Het lijkt meer op het ouderwetse draaien. Je kijkt bewust naar het publiek en bedenkt ter plekke welke nummers daarbij passen. Er is veel ruimte om te experimenteren.’ Wel zijn er altijd platen die het goed doen, weet Geurts. ‘Natuurlijk gaan mensen helemaal los op meezingers als Viva Hollandia en Links Rechts, maar in Dallas en Houston hebben we ook Mexicaanse feestmuziek gedraaid voor de grote Spaanstalige gemeenschap daar. Toen was het hek écht van de dam.’
Op en neer
Hoewel de drie artiesten worden verwacht bij iedere wedstrijd van het Nederlands elftal, en dus zolang Oranje nog in het toernooi zit, kan de dj niet voortdurend in de Verenigde Staten blijven. Ook in Nederland staan er namelijk nog optredens in zijn agenda. ‘Ik vlieg morgen na ons optreden, en dus tijdens de wedstrijd, weer terug naar Nederland. Zondag stap ik alweer op het vliegtuig terug richting de VS.’
Het zorgt voor een drukke periode voor de Belfeldenaar, maar daar klaagt hij niet over. ‘Het zijn drukke dagen, maar wel ontzettend leuke. Ik vind het alleen maar mooi om te doen.’
Bron: Omroep Venlo